Нещодавно на кафедрі музикознавства та методики музичного мистецтва факультету мистецтв відбулося зустріч груп забезпечення освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014.13 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво) з гарантами – доценткою, канд.пед.наук Ярославою ТОПОРІВСЬКОЮ і професоркою, докт.пед.наук Людмилою КОНДРАЦЬКОЮ.
Виступ професорки Людмили КОНДРАЦЬКОЇ
Мета зустрічі – здійснення оцінки якості розробки електронних навчально-методичних комплексів фахових (нормативних і вибіркових) дисциплін у системі Moodlе. Адже їх створення зумовлене програмним забезпеченням ефективної організації індивідуального і групового навчання студентів, незалежно від місця їх проживання. Присутні викладачі теоретичних фахових дисциплін представляли навчальні, наукові, інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені і подані у вигляді файлів або універсального локатора ресурсів (URL), засоби інфо-комунікаційних технологій, які розміщені в локальній мережі університету або мережі Інтернет та аналізували змістове наповнення електронного освітнього ресурсу (ЕОР) спеціальності.
Більшість представлених електронних варіантів навчальних матеріалів, як виявилось, характеризується чіткою структурованістю, широким інструментарієм інфо-комунікацій для інтерактивної взаємодії суб’єктів навчального процесу протягом усього часу вивчення дисципліни; забезпеченням поточного і підсумкового контролів виконання різних видів навчальної діяльності.
Серед фахових електронних освітніх ресурсів були представлені:
- електронні підручники (з курсів «Музична антропологія», «Художня епістемологія»);
- електронні навчальні посібники (з курсів «Технології викладання мистецтва»….);
- електронні методичні матеріали (електронні навчальні видання роз’яснень з певної теми, розділу або питання навчальної дисципліни з викладом методики виконання окремих завдань, певного виду робіт);
- електронні аналоги друкованих видань;
- електронні дидактичні демонстраційні матеріали (презентації, схеми, відео – й аудіо-записи тощо), призначені для супроводу навчально-виховного процесу;
- інформаційні системи(організаційно впорядкована сукупність документів та інформаційних технологій) для реалізації інформаційних процесів;
- комп’ютерні тести, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень;
- електронні словники;
- засоби системи управління навчальними ресурсами (форуми, чати) та інфо-комунікаційні технології для здійснення комунікацій (проведення, лекцій, семінарів, консультацій, вебінарів, відео-конференцій тощо) суб’єктами навчання в синхронному або асинхронному режимах.
Дружня дискусія учасників зібрання
Проведений аналіз виявив і доцільність дотримання таких вимог:
а) щодо електронного навчально-методичного комплексу теоретичної навчальної дисципліни:
- лекційний матеріал у текстовому вигляді з графіками, малюнками та таблицями має містити не менше 10 000 знаків (1/4 друкованого аркуша) на 1 академічну годину;
- матеріали лекцій і семінарів варто доповнити презентаціями, відео- та аудіо-записами, ілюструваннями теоретичного матеріалу;
- тести для усіх видів контролю рівня знань мають
містити не менше 20 тестових завдань до кожної теми;
- завдання для практичних, лабораторних, семінарських занять
із методичними рекомендаціями щодо їх виконання мають
мати 100% відповідність до навчального плану;
б) щодо електронного навчально-методичного комплексу виконавської навчальної дисципліни:
- обмеження її лише силабусом і програмою навчальної
дисципліни;
- включення презентацій, відео- та аудіозаписів концертних виступів.
Пропозиції Гаранта Ярослави ТОПОРІВСЬКОЇ
На завершення зустрічі декан факультету, канд. пед. наук, доцентка Ярослава ТОПОРІВСЬКА підкреслила, що незважаючи на воєнний стан, освіта, зокрема мистецька, продовжує рухати світ, а значить освітні трансформації у новому навчальному році – це стратегія держави заради Перемоги.
Учасники засідання
Доцентка Лариса ОРОНОВСЬКА
Інформаційна група факультету мистецтв