«Скрипкова палітра камерної музики». Саме таку назву мав магістерський концерт артистки оркестру, а разом із тим студентки групи мММ-22 факультету мистецтв ТНПУ імені В. Гнатюка Анастасії Шілінговської. Свою вагому лепту у цей важливий іспит, який продемонстрував різносторонні виконавські можливості цієї талановитої молодої скрипальки, вніс Муніципальний Галицький камерний оркестр.
Отож, Настя як солістка виконала разом з оркестром три дуже цікавих і різнопланових твори, причому як за епохами, у яких творили їх автори, так і за стильовими особливостями. Не кажучи вже власне про їхню складність з точки зору виконавської майстерності.
Отож, відкрив програму Концерт для двох скрипок ре-мінор Йогана Себастьяна Баха. Це один із найвідоміших і найуспішніших творів композитора, який також відноситься до тих, що й досі виконуються найчастіше. Бах написав Концерт для двох скрипок ре-мінор близько 1730 року в рамках серії концертів, які проводив як директор Музичного колегіуму в Лейпцігу. У програмі магістерського концерту прозвучала перша частина концерту, соло на скрипці у якій виконали Анастасія Шілінговська та ще одна студентка факультету мистецтв і водночас артистка Галицького камерного Ангеліна Логвись.
Наступною спільною роботою Анастасії з оркестром був дуже непростий, але водночас веселий, запальний та несподіваний за композиторським підходом твір сучасного українського композитора Юрія Шевченка. Назва «Батярські пісні» говорила сама за себе, однак сенс полягав тому, що Юрій Шевченко у вигляді цілої сюїти запропонував інструментальне вирішення популярних, відомих, улюблених батярських мелодій.
Зокрема, це «Тільку ві Львові», яка однозначно стверджує, що «Де ше є людям так файно, як ту, – Тільку ві Львові», «Там, на балю ветиранів», яка докладно розповідає, які події, а може навіть і з’ясування стосунків розгортались на одному з щонедільних таких засідань. Не обійшлося і без трагічно-комедійної історії про «Панну Францішку», а точніше про ту нещасливу любов доньки різника панни Францішки та перукаря-физера, які мешкали у передмісті Львова – Клепарові і несправедливо постраждали за своє кохання.
«Файдулі, фай» – ще одна весела, жартівлива пісня, у якій переплелися як мови – українська, польська та єврейська, так і музичні стилі, їх народній музиці притаманні. І на фінал Юрій Шевченко приберіг «Бувай ми здорова», у якій стукотить львівською бруківкою «за трамваїм трамвай, і ще єден трамвай», а що найважливіше, і саму поїздку в такому виді транспорту, оскільки «Куплю си ґазету, сяду до трамваю, бувай ми здорова, я вже від’їжджаю», – так співається у пісні, а Юрій Шевченко, передав інструментальною музикою.
Треба сказати, що публіка у залі під час екзамену була дуже емоційною та невимушеною, щиро підтримувала і солістку, і оркестр, аплодувала, надихала вигуками «Браво» і просто, кажучи відверто, перетворила строгий академічний концерт на яскраве спільне сценічне дійство. Але якраз і припало до душі і Насті, і артистам, і глядачам, і навіть вельмиповажній комісії.
Ще два твори своєї магістерської програми Анастасія виконала із блискучим піаністом, концертмейстером Віталієм Бобровським. Зокрема, прозвучали повний драматизму та особистісних переживань «Роздум» Жюля Массне – фрагмент з ліричної опери «Таїс», та неймовірна за енергетикою, якось таїною та містичністю «Карпатська рапсодія» для скрипки і фортепіано в стилі Ференца Ліста Мирослава Скорика, де знайшли цікаве втілення західноукраїнські та єврейські фольклорні мотиви, про які проникливо, навіть дещо капризно, розповіла віртуозна скрипка, перегукуючись із не менш емоційним та пристрасним роялем.
Завершив програму ще один твір Юрія Шевченка «Ми є» – парафраз на тему Національного Гімну України «Ще не вмерла Україна» на музику Михайла Вербицького – священика УГКЦ, хорового диригента, церковного композитора та громадського діяча. Нове дихання, яке надав композитор цій мелодії, зовсім по-новому, але дуже ніжно і тонко, передало золотаве, переможне сяйво у ній закладене, а ще поставило яскраву крапку у програмі, нагадуючи, що все, що ми зараз робимо – виступаємо, здаємо екзамен (причому, на найвищий бал), вчимося чи працюємо, ми робимо во благо нашої рідної Батьківщини і дякуючи воїнам, які зараз тримають над нами небо, захищаючи від війни.
Отож, концерт Анастасії Шілінговської був дуже успішний, високо оцінений і комісією, і викладачами, які були присутні у залі, і глядачами-студентами. Особливо потрібно відзначити педагога Насті – наукового та мистецького керівника – кандидата педагогічних наук, доцента кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Оксану Довгань. Оксана також – концертмейстер Галицького камерного оркестру, відтак теж виступала у складі колективу, водночас переживаючи, вболіваючи і пропускаючи через серце кожну ноту, яку виконувала її учениця. Але всі зусилля, вкладені у магістерський концерт Анастасії Шілінговської «Скрипкова палітра камерної музики», увінчалися успіхом, оплесками, квітами і високою оцінкою від комісії.
Ще раз велика подяка колективу Муніципального Галицького камерного оркестру (художній керівник і диригент Андрій Аркуша, директор і ведуча Олена Лайко) за підтримку, дружнє плече, високий професіоналізм та прекрасний виступ.
До речі, магістерський концерт Анастасії Шілінговської «Скрипкова палітра камерної музики» став першим у цілому списку аналогічних заходів, як підготували цьогорічні магістри факультету мистецтв – вокалісти, інструменталісти, диригенти. Отож, мистецтва у його чистому виді на факультеті найближчим часом буде дуже багато. Успіхів!

