Нещодавно на факультеті мистецтв відбувся науково-практичний семінар, який об’єднав магістрантів і викладачів зі своїми колегами з факультету педагогіки та психології. Приводом для педагогічного спілкування виявилось упровадження проєкту DT4UA «Цифрова трансформація для України» і його концептуальна антиномічність. З одного боку, документ констатує здатність GPT інтегрувати найрізноманітніші сфери знань та імітувати аспекти людського мислення, яка перевершує амбіції інтелектуалів найвищого рівня. З другого, визнається, що можливості генеративних систем штучного інтелекту, розширюючись в геометричній прогресії, залишаються незбагненними навіть для їхніх винахідників. Такий дезорієнтуючий скептичний парадокс блокує людське розуміння і за відсутності духоносного порадника прирікає особу на діалог-ідентифікацію з аватаром. Ситуація була б не такою драматичною, якби у цей догоряючий світ-дизайн не входила душа дитини-янгола, через яку нам відкривається Дар одвічної дитячості – умова хресного сходження до Любові. Як зберегти дитячу душу у світі мертвої цифри? Як уможливити її розкриття у цифровому просторі ?
Міжфакультетський семінар відкрила завідувачка кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Янкович Олександра Іванівна. Її лекція на тему «Зарубіжний досвід реалізації антропологічної концепції дитячості у цифровому просторі» постала серією відеороздумів над доцільністю сучасної технологічної альтернативи цифрового т’юторства у початковій школі.

Лісова школа — це модель навчання на свіжому повітрі
Предметом жвавих дискусій постали теми виступів:
- «Родинний контекст як медіатор цифровізації дитинства»
_.jpeg)
Доповідачка – Гоцик Соломія, мСОММ
- «Штучний інтелект: як вберегти дитячі душі»
_.jpeg)
Доповідачка – Атаманчук Елеонора, мСОММ
- «Штучний інтелект та його вплив на дитяче середовище»
_.jpeg)
Доповідач– магістрант Кінаш Олег, мСОММ -11
- «Перспективи цифрової платформи “Нумо!”: психологія іграшки»

Доповідачка –магістрантка Левицька Оксана, МД-15
Фото на заставці – Спілкування дитини з живим мистецтво є справжнім святом! (доц. ПацалюкІ.І.)
- «Божий дар дитячості і виклики ChatGPT»
Климчук Юлія, мСОММ-11 - «Дитяча практика бліпу і зепінгу у пропедевтиці ризиків кліповості»
Голояд Тетяна, мСОММ-11 - «AI-деміург—людина: сценарії майбутньої глобалізованої освіти»
Парацій Тарас, мСОММ-11 - «Перспективи Homo Technicus: за і проти»
Мегера Ростислав, МД-15 - «AI та сучасна шкільна освіта»
Мар’яна Кікцьо, мСОММ-11 - «Цифрова соціалізація дитини на різних етапах розвитку»
Пацалюк І. І. кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри образотворчого мистецтва, дизайну та методики їх навчання - «Музика як чинник розкриття дитячості і MusicLM»
Кондрацька Л.А., професорка кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва - Фотоперформанс «Цифрове дитинство»
Корабель Володимир, викладач кафедри образотворчого мистецтва, дизайну та методики їх навчання.
На завершення семінару учасникам було запропоновано визначити з-поміж двох запропонованих музичних фрагментів варіант, який сприятиме, на їх думку, розкриттю дитячості людської душі:
1) композиція “Mister Shadow”, зґенерованою командою паризької лабораторії комп’ютерних наук (керівник Франсуа Паше) на основі штучного інтелекту;
https://www.youtube.com/embed/lcGYEXJqun8
2) МСкорик. Гуцульська рапсодія
https://www.youtube.com/embed/ExfDg0AYP8U
Підводячи підсумок наукового-практичного семінару, його організатор, Кондрацька Л.А., висловила подяку усім доповідачам та учасникам від керівництва факультету мистецтв.
Професорка кафедри музикознавства
та методики музичного мистецтва
Кондрацька Л.А.